<p>W dniu 26 stycznia 2015 roku w Rzeszowie odbyło się podpisanie kontraktu  eksportowego pomiędzy sp&oacute;łką Makarony Polskie SA a firmą Raya  Distribution. Raya Distribution jest firmą spożywczą należącą do Raya  Holding for Technology and Communications, sp&oacute;łki publicznej, notowanej  na giełdzie w Kairze od maja 2005 roku.</p><p><strong>&minus; Dwadzieścia pięć lat temu, z grupą wsp&oacute;łpracownik&oacute;w rozpoczynałem tutaj projekt, kt&oacute;ry dzisiaj jest znanym w Polsce brandem &ndash; Praska Giełda Spożywcza &nbsp;&ndash; powiedział Zenon Daniłowski, przewodniczący Rady Nadzorczej, jej założyciel i długoletni prezes, witając gości podczas obchod&oacute;w z okazji ćwierćwiecza działalności firmy.</strong></p><p><strong>Praska Giełda Spożywcza obchodzi w tym roku 25-lecie swojej działalności. Jubileuszowa uroczystość w ogrodach leśnych restauracji &bdquo;Na Skrajnej&rdquo; zgromadziła liczne grono gości.</strong></p><p><strong><span> </span>Na okoliczność 25-lecia działalności Praskiej Giełdy Spożywczej, jej przedstawiciele oraz operatorzy zostali 29 września br. przyjęci przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krzysztofa Jurgiela.</strong></p>
Aktualności

ZenonDaniłowski na Internetowym Forum Rynku Spożywczego i Handlu

- Coraz częściej obserwujemy zjawisko, że osoby o wyższych dochodach reprezentują wyższy poziom świadomości. Osoby o niższych - dokonują decyzji zakupowych kierując się głównie ceną. I tu widzę ogromne pole do pracy dla firm, organizacji i mediów - mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makaronów Polskich podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu. 

- Makarony są produktem bardzo tradycyjnym i okazały się bardzo poszukiwane podczas pandemii. Nasza oferta to nie są jednak tylko makarony z pszenicy, ale także wiele produktów wytworzonych z innych surowców. Makarony Polskie proponują makarony z ciecierzycy, soczewicy czy zielonego groszku, które zawierają więcej białka - mówił podczas debaty "Eko, prospołecznie, proklimatycznie – sieci i producenci razem na tropie trendów".

Zenon Daniłowski dodał, że wszystkie działania firmy nakierowane są na produkcję makaronów premium. - Niestety produkty premium tracą podczas pandemii, ale wierzę w to, że wróci ten trend na produkty, które zaspokoją nie tylko głód, ale wpłyną na naszą formę i zdrowie - dodał.

Prezes Makaronów Polskich odniósł się także do kwestii opakowań. - Epidemia pokazała nam, że ludzie bardzo chętnie kupują dobrze zapakowany produkt. Makarony muszą być zapakowane w opakowania barierowe. Podstawą jest plastik. Podejmujemy próby pakowania w papier, ale jest to trudne. Opakowania papierowe często są wzbogacone o różne inne surowce, w tym plastikowe, które są o wiele trudniejsze do recyklingu. Nie wyrzekniemy się więc plastiku, ale proponuję skupić się właśnie na odpowiednim jego przetwarzaniu - mówił.

Wśród konsumentów brakuje świadomości wyboru produktów zdrowych i bezpiecznych. - Coraz częściej obserwujemy zjawisko, że osoby o wyższych dochodach reprezentują wyższy poziom świadomości. Osoby o niższych - dokonują decyzji zakupowych kierując się głównie ceną. I tu widzę ogromne pole do pracy dla firm, organizacji i mediów - mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makaronów Polskich podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.