<p>W dniu 26 stycznia 2015 roku w Rzeszowie odbyło się podpisanie kontraktu  eksportowego pomiędzy sp&oacute;łką Makarony Polskie SA a firmą Raya  Distribution. Raya Distribution jest firmą spożywczą należącą do Raya  Holding for Technology and Communications, sp&oacute;łki publicznej, notowanej  na giełdzie w Kairze od maja 2005 roku.</p><p><strong>&minus; Dwadzieścia pięć lat temu, z grupą wsp&oacute;łpracownik&oacute;w rozpoczynałem tutaj projekt, kt&oacute;ry dzisiaj jest znanym w Polsce brandem &ndash; Praska Giełda Spożywcza &nbsp;&ndash; powiedział Zenon Daniłowski, przewodniczący Rady Nadzorczej, jej założyciel i długoletni prezes, witając gości podczas obchod&oacute;w z okazji ćwierćwiecza działalności firmy.</strong></p><p><strong>Praska Giełda Spożywcza obchodzi w tym roku 25-lecie swojej działalności. Jubileuszowa uroczystość w ogrodach leśnych restauracji &bdquo;Na Skrajnej&rdquo; zgromadziła liczne grono gości.</strong></p><p><strong><span> </span>Na okoliczność 25-lecia działalności Praskiej Giełdy Spożywczej, jej przedstawiciele oraz operatorzy zostali 29 września br. przyjęci przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krzysztofa Jurgiela.</strong></p>
Aktualności

ZENON DANIŁOWSKI NA EUROPEJSKIM KONGRESIE GOSPODARCZYM

W dniach 2–4 września 2020 roku odbył się XII Europejski Kongres Gospodarczy – najważniejsze spotkanie elit biznesowych w Europie Środkowej. Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach odwiedziło blisko 3,5 tys. gości. Do udziału w wydarzeniach online zarejestrowało się ponad 6,7 tys. osób. Liczba użytkowników, którzy obejrzeli debaty online, przekroczyła 100 tysięcy.

W agendzie Kongresu nie zabrakło sesji poświęconej branży spożywczej. Odbył się między innymi panel „Branża spożywcza – przyszłość sektora”. W gronie jego uczestników wystąpił prezes Makaronów Polskich S.A. Zenon Daniłowski. Pozostałymi panelistami byli: Szymon Giżyński – sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Robert Kremser – Business Development Director, Bisnode Polska, Marek Moczulski – prezes Unitopu, Anna Olewnik-Mikołajewska – prezes Zakładów Mięsnych Olewnik, Julian Pawlak – prezes Krajowej Unii Producentów Soków, członek rady nadzorczej Grupy Maspex, Michał Siwek – dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food and Agri, Bank BNP Paribas, Krzysztof Trojanowski – członek zarządu, dyrektor operacyjny Stokrotki i Vassilen Tzanov – prezes, Upfield Polska Sp. z o.o. Debatę prowadzili: Paulina Piwowarek i Adam Tubilewicz z Portalu Spożywczego.

Uczestnicy debaty, która odbyła się 4 września 2020 r., poruszali m.in. takie tematy jak 30 lat budowy pozycji polskiej branży rolno-spożywczej, szanse i zagrożenia dla sektora spożywczego związane z pandemią, a także polski eksport żywności czy trendy określające przyszłość polskiej branży spożywczej.

– Polskie firmy spożywcze wytwarzające produkty podstawowe, w tym spółka Makarony Polskie, są firmami silnymi, nowoczesnymi i zmodernizowanymi – stwierdził prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski. Zarówno w pierwszym półroczu bieżącego roku jak i w trzecim kwartale notujemy wzrosty sprzedaży rok do roku i nie widać załamania popytu. W marcu mieliśmy wydarzenie, które osoby z mojej generacji pamiętają z dawnych lat, czyli kupowanie podstawowych produktów na zapas i my w marcu sprzedaliśmy miesięcznie dwukrotnie więcej niż w zwykłych miesiącach, jednak ponosiliśmy też duże koszty, aby uzyskać tę dwukrotnie wyższą produkcję. Trzeba było m.in. wprowadzić nowe procedury, aby załoga czułą się bezpiecznie.

- Zapowiedź drugiej fali pandemii uruchamia podskórnie obawy i oczekiwania na spekulację i gwałtowny wzrost cen surowców – podkreślał Zenon Daniłowski. Niektórzy nie wiedzą, czy można w związku z tym podpisać długoterminowe kontrakty z korzystnymi cenami. I to jest największy problem, że jest bardzo trudno negocjować z dostawcami. Niepewna przyszłość powoduje zawirowania…

Prezes Daniłowski zaznaczył, że mimo kryzysu związanego z pandemią, dynamicznie rośnie popyt na makarony z mąk twardych, a także z roślin strączkowych. – Około 30 proc. naszej produkcji to makarony umownie nazywane prozdrowotnymi. Jeśli sytuacja kryzysowa się nie pogłębi, to nasze społeczeństwo przywykło już do tego, by kupować produkty, które nie tylko żywią, ale i pozytywnie wpływają na naszą kondycję i zdrowie – stwierdził prezes Makaronów Polskich.

https://www.youtube.com/watch?v=QFi9OHI4N9s&feature=emb_logo