<p>W dniu 26 stycznia 2015 roku w Rzeszowie odbyło się podpisanie kontraktu  eksportowego pomiędzy sp&oacute;łką Makarony Polskie SA a firmą Raya  Distribution. Raya Distribution jest firmą spożywczą należącą do Raya  Holding for Technology and Communications, sp&oacute;łki publicznej, notowanej  na giełdzie w Kairze od maja 2005 roku.</p><p><strong>&minus; Dwadzieścia pięć lat temu, z grupą wsp&oacute;łpracownik&oacute;w rozpoczynałem tutaj projekt, kt&oacute;ry dzisiaj jest znanym w Polsce brandem &ndash; Praska Giełda Spożywcza &nbsp;&ndash; powiedział Zenon Daniłowski, przewodniczący Rady Nadzorczej, jej założyciel i długoletni prezes, witając gości podczas obchod&oacute;w z okazji ćwierćwiecza działalności firmy.</strong></p><p><strong>Praska Giełda Spożywcza obchodzi w tym roku 25-lecie swojej działalności. Jubileuszowa uroczystość w ogrodach leśnych restauracji &bdquo;Na Skrajnej&rdquo; zgromadziła liczne grono gości.</strong></p><p><strong><span> </span>Na okoliczność 25-lecia działalności Praskiej Giełdy Spożywczej, jej przedstawiciele oraz operatorzy zostali 29 września br. przyjęci przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krzysztofa Jurgiela.</strong></p>
Aktualności

ZENON DANIŁOWSKI NA EUROPEJSKIM FORUM GOSPODARCZYM

W dniach 20 – 22 kwietnia 2015 roku w Katowicach odbył się VII Europejski Kongres Gospodarczy. EEC  -European  Economic  Congres, to najważniejsze spotkanie elit gospodarczych w Europie Środkowej. W Kongresie  wzięło  udział: 7500 uczestników, 700 panelistów, którzy dyskutowali  w 110 debatach oraz  550 przedstawicieli mediów.

W swoim głównym nurcie Kongres, zorganizowany w tym  roku w nowo otwartym, imponującym Międzynarodowym Centrum Kongresowym, koncentrował się na sprawach, które mają kluczowe znaczenie dla przyszłości Polski i Europy. Są nimi: konieczność ożywienia inwestycji, wejście Polskich firm na rynki globalne, ale przede wszystkim nadanie polskiej gospodarce innowacyjnego wymiaru.

Jednym z uczestników panelu „Przedsiębiorczość. Małe i średnie – silne i niezastąpione” był Prezes Spółki Makarony Polskie Zenon Daniłowski. W swej wypowiedzi podkreślił dynamiczny rozwój polskiego eksportu. Zaznaczył, że firmy muszą odważnie podchodzić do eksportu, mając do wyboru:   być  tańszym, lepszym czy innowacyjnym. Ekonomia mówi, że pieniądz będzie poszukiwał najlepszego produktu. Podkreślił, że 10 programów  wspartych dotacjami  pomogło w przebudowaniu firmy Makarony Polskie. Jak widać z perspektywy czasu małe i średnie przedsiębiorstwa, które przeszły przez fazę modernizacji, to już nie są te same firmy. Prezes Daniłowski zwrócił także uwagę na zbyt długie procesy rozpatrywania złożonych projektów.

Uczestnicy panelu podkreślali, że głównie dzięki małej i średniej przedsiębiorczości polskiej gospodarce udało się w kryzysie nie zejść poniżej 1%  wzrostu  PKB. Unia Europejska winna wspierać małe i  średnie przedsiębiorstwa a Państwo kreować rynek. Przedstawicielka Polskiej Agencji Rozwoju Przemysłu poinformowała o planowanym wsparciu finansowym w nowej perspektywie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Zgłoszono postulat przyjęty przez wszystkich z zadowoleniem, aby Rząd nie przeszkadzał małym i średnim przedsiębiorstwom, zbyt częstymi  zmianami regulacji.