<p>W dniu 26 stycznia 2015 roku w Rzeszowie odbyło się podpisanie kontraktu  eksportowego pomiędzy sp&oacute;łką Makarony Polskie SA a firmą Raya  Distribution. Raya Distribution jest firmą spożywczą należącą do Raya  Holding for Technology and Communications, sp&oacute;łki publicznej, notowanej  na giełdzie w Kairze od maja 2005 roku.</p><p><strong>&minus; Dwadzieścia pięć lat temu, z grupą wsp&oacute;łpracownik&oacute;w rozpoczynałem tutaj projekt, kt&oacute;ry dzisiaj jest znanym w Polsce brandem &ndash; Praska Giełda Spożywcza &nbsp;&ndash; powiedział Zenon Daniłowski, przewodniczący Rady Nadzorczej, jej założyciel i długoletni prezes, witając gości podczas obchod&oacute;w z okazji ćwierćwiecza działalności firmy.</strong></p><p><strong>Praska Giełda Spożywcza obchodzi w tym roku 25-lecie swojej działalności. Jubileuszowa uroczystość w ogrodach leśnych restauracji &bdquo;Na Skrajnej&rdquo; zgromadziła liczne grono gości.</strong></p><p><strong><span> </span>Na okoliczność 25-lecia działalności Praskiej Giełdy Spożywczej, jej przedstawiciele oraz operatorzy zostali 29 września br. przyjęci przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krzysztofa Jurgiela.</strong></p>
Aktualności

Zenon Daniłowski na WorldFood Warsaw 2015

Prezes Zarządu Spółki „Makarony Polskie” Zenon Daniłowski uczestniczył w panelu dyskusyjnym „Ranking ryzyk – sugestie na rynku dla gospodarczych think tanków”.

Debata odbyła się 16 kwietnia 2015 roku w warszawskiej hali EXPO XXI podczas targów WorldFood Warsaw.

Uczestniczyli w niej: Jerzy Podlewski – Wiceprezes Stowarzyszenia Zarządzania Ryzykiem „Polrisk”, Marek Moczulski – Prezes Zarządu  Spółki „Bakalland”. Łukasz Bojarski – Prezes Zarządu Spółki „Vaco” oraz Adam Zdanowski z Zakładów Mięsnych Wierzejki. Moderatorem panelu był Paweł Ochwat z kancelarii Brokerskiej „Asysta”.

Zabierając głos w interesującej dyskusji, Zenon Daniłowski zwrócił uwagę, że ryzyko jest związane osobowością i doświadczeniami osób je podejmujących a także zależy od posiadanych kompetencji. Ryzyko towarzyszy każdej decyzji i jest uwarunkowane wielkością firmy i szybkością podejmowanych decyzji. Dla firmy Makarony Polskie istotnym problemem są ryzyka związane z wiarygodnością klientów w eksporcie i z tego powodu konieczne jest ubezpieczenie transakcji.

Na zakończenie dyskusji  Zenon Daniłowski podkreślił, że polityka państwa powinna wspierać rozwój przedsiębiorczości poprzez zmianę prawa a nie mnożyć nowe ryzyka.

W drugiej edycji międzynarodowych targów WorldFood wzięło udział ponad  200 wystawców z 28 krajów świata min. Sri Lanki, Chin, Stanów Zjednoczonych, RPA czy Meksyku.